Logotip stranice

Važnost neverbalne komunikacije u ugostiteljstvu

Od 10. siječnja, 2025. Savjeti i edukacija

Komunikacija je temelj svih ljudskih interakcija, a u sektoru ugostiteljstva ona ima poseban značaj. Kvaliteta usluge uvelike ovisi o sposobnosti osoblja da razumije i odgovori na potrebe gostiju. Iako se komunikacija često poistovjećuje s verbalnim izražavanjem, istraživanja pokazuju da više od 50% poruka prenosimo neverbalnim putem. Diplomski rad Eme Stanić pod nazivom “Neverbalna komunikacija” pruža dubinski uvid u ovaj oblik komunikacije te naglašava njegovu važnost u poslovnim i svakodnevnim interakcijama. U ovom eseju razmatramo kako se neverbalna komunikacija manifestira u ugostiteljstvu i kako utječe na zadovoljstvo gostiju.

Neverbalna komunikacija u ugostiteljstvu

Ugostiteljstvo je industrija koja zahtijeva visok stupanj interpersonalnih vještina. Neverbalna komunikacija, koja uključuje govor tijela, izraze lica, kontakt očima, ton glasa i druge elemente, igra ključnu ulogu u stvaranju pozitivnog dojma kod gostiju. Na primjer, srdačan osmijeh i otvoren stav konobara mogu potaknuti osjećaj dobrodošlice, dok izbjegavanje kontakta očima ili zatvoren govor tijela mogu ostaviti negativan dojam.

Prema Stanić (2021), “govor tijela predstavlja najveći dio neverbalnog komuniciranja i često se poistovjećuje s cijelim pojmom neverbalne komunikacije”. U ugostiteljstvu, to može značiti gestikulaciju kojom osoblje signalizira spremnost na pomoć ili facijalne ekspresije koje izražavaju razumijevanje i empatiju prema gostima.

Klasifikacija neverbalne komunikacije

Neverbalna komunikacija u ugostiteljstvu može se podijeliti u nekoliko kategorija:

  1. Izrazi lica: Osmijeh je univerzalni simbol dobrodošlice i sreće. Konobar koji nosi iskren osmijeh šalje poruku pristupačnosti i profesionalnosti.
  2. Kontakt očima: Gledanje gosta u oči tijekom komunikacije stvara osjećaj povezanosti i povjerenja. S druge strane, izbjegavanje pogleda može biti protumačeno kao nezainteresiranost.
  3. Dodir: Iako se u ugostiteljstvu dodir rijetko koristi, situacije poput čvrstog rukovanja pri pozdravu ili laganog dodira na ruci mogu prenijeti toplinu i profesionalnost.
  4. Govor tijela: Otvoren stav tijela, kao što su opuštena ramena i ruke, signaliziraju pristupačnost. Zatvoren govor tijela, poput prekriženih ruku, može sugerirati distancu ili nezadovoljstvo.
  5. Parajezik: Ton glasa, brzina govora i naglasak mogu dodatno pojačati verbalnu poruku. Na primjer, miran i ljubazan ton može smiriti uzrujanog gosta.

Interkulturalne razlike u neverbalnoj komunikaciji

Jedan od izazova s kojima se susreće ugostiteljsko osoblje jest razumijevanje i prilagodba interkulturalnim razlikama u neverbalnoj komunikaciji. Kako Stanić ističe, “komunikacija je usko povezana s kulturom pa će isti simbol biti drugačije interpretiran u drugoj zemlji”. Na primjer, znak “O” napravljen spajanjem palca i kažiprsta u Hrvatskoj simbolizira odličnu uslugu, dok u Brazilu može biti uvredljiv.

Ugostiteljsko osoblje mora biti educirano o ovim razlikama kako bi izbjeglo potencijalne nesporazume i osiguralo ugodno iskustvo za goste iz različitih kulturnih sredina.

Utjecaj neverbalne komunikacije na zadovoljstvo gostiju

Zadovoljstvo gostiju često ovisi o suptilnim neverbalnim signalima. Prema istraživanju Stanić, “ako su verbalne i neverbalne poruke kontradiktorne, ljudi obično vjeruju govoru tijela prije nego onome što pojedinac govori”. Ovo je posebno važno u situacijama kada gosti izražavaju pritužbe. Smireni ton glasa, empatičan izraz lica i lagano kimanje glavom mogu smiriti situaciju i pokazati da je osoblje posvećeno rješavanju problema.

Preporuke za unaprjeđenje neverbalne komunikacije u ugostiteljstvu

  1. Edukacija osoblja: Organiziranje treninga na temu neverbalne komunikacije kako bi osoblje bilo svjesno važnosti ovog oblika izražavanja.
  2. Praćenje povratnih informacija: Analiza povratnih informacija od gostiju kako bi se identificirala područja za poboljšanje.
  3. Interkulturalna kompetencija: Uključivanje edukacija o interkulturalnim razlikama kako bi se osiguralo pravilno tumačenje neverbalnih signala.

Zaključak

Neverbalna komunikacija neizostavan je dio svakodnevnog poslovanja u ugostiteljstvu. Kroz govor tijela, izraze lica i druge oblike neverbalnog izražavanja, osoblje hotela i restorana ima moć oblikovati iskustva svojih gostiju. Educirano i pažljivo osoblje može značajno povećati zadovoljstvo gostiju, što se izravno odražava na reputaciju i uspjeh ugostiteljskog objekta.

Za detaljnije informacije, preporučuje se čitanje rada Eme Stanić na poveznici: https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:085127.

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali vaše iskustvo na našoj web stranici. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na našu upotrebu kolačića.

Košarica

Košarica

Dijeljenje